Yamaç Paraşütü Yaparken Nelere Dikkat Edilir?

 

Yamaç Paraşütü Nasıl Yapılır?

Belirli yüksekliklerden kuş gibi süzülüp özgürlüğün tadına vardığınız yamaç paraşütü, belirli kurallar içeren bir spor. Hemen hemen her aktivitede olduğu gibi yamaç paraşütü yaparken de dikkat etmeniz gereken hususlar var. Güvenli uçuşlar için yamaç paraşütü yaparken nelere dikkat edilir, bilmeniz gerekiyor. Böylece kendinize zarar vermemiş olursunuz.

Sadece eğitim almanın yeterli olmadığı yamaç paraşütünde, deneyim kazanmak için yükseklik korkunuzun olmaması ve sezgilerinizin de güçlü olması gerekiyor. Yamaç paraşütü nasıl yapılır ve yamaç paraşütü yaparken dikkat edilmesi gerekenler için sayfamızı okumaya devam edin…

 

Uçuş

Yamaç Seçimi: Yamaç paraşütü yaparken dikkat edilmesi gerekenler arasında yamaç seçimi önemlidir. Yamaç seçerken düz bir alan olmasına dikkat edilir. Streamer veya windsock koşu pistinin yan tarafına dikilmelidir. Bunlar pilotun görüş açısı içinde olmalıdır. Koşu yolunda engel bulunmamalı ve çok eğimli olmamalıdır. Türbülanslardan kaçınmak için yamacın karşı tarafında bir tepe olmaması gerekir.

Kalkış

Kontroller: Kalkıştan önce son kontrollerinizi yapmayı ihmal etmeyin. Uçuş sırasında rüzgarın önden gelmesi gerekiyor. Paraşütün engele takılmayacağından emin olduktan sonra kask takılması gerekir.

Yamaç paraşütü yaparken nelere dikkat edilir diye merak edenler, paraşütün nasıl giyildiğini de bilmeliler. Harnesste önce bacak kolonları sonra göğüs kolonları takılır. Bacak kolonları fazla sıkılmaz oturmak için hafif boşluk bırakılır. Kanadın tam ortasında durulur. Genellikle kanatta orta bölümü belirten bir yazı veya işaret bulunur. Kollar yana açılır. Elin içinde kumanda iplerinin bulunduğu halka ve ön kolon olmalıdır. Diğer kolonlar omuzda olmalıdır. Bu pozisyonda koşmaya başlanır.

Yamaç paraşütü yaparken dikkat edilmesi gereken, kolonların kollar ile değil göğüs gücüyle itilmesidir. Kanat tam tepeye geldiğinde ön kolonlar bırakılır, böylece elde sadece kumanda ipleri kalır. Kalkış için koşarken kanadın yana doğru eğilmesi halinde, eğik olan tarafa koşulur ve kanat düzeltilir. Ancak kanat düzeldikten sonra koşmaya devam edilir. Havalanıldığı andan itibaren koşu durdurulmaz ve havadayken bile devam edilir.

Kalkışta en fazla zorlanacağınız kısım koşma olayıdır. Havalandıktan sonra koşmayı bırakıp harnesse oturmak en sık yapılan hatalardan biridir. Bu hata yaralanmalar veya harnesse zarar gelmesine sebep olur.
Ancak tümüyle havalandıktan sonra harnesse oturulur ve paraşüt kumanda etmeye başlanır. Kanatlar kumanda iplerini çektiğiniz yöne doğru döner. Kalkışta ve inişte rüzgarı öne almak zorunda olmanıza rağmen havadayken rüzgarın yönü önemli değildir.

 

İniş

Yamaç paraşütü yaparken dikkat edilmesi gerekenler arasında iniş de yer almaktadır. Yere 25-30m kala rüzgar öne alınır ve komut ipleri kullanılmaz. Harnessten çıkılır ve yere 1-2 m kala fren ipleri sonuna kadar çekilir. Bu harekete “Dinamik Stall” denir. Gerektiğinde ipler ele dolanıp daha fazla çekilmesi sağlanır. Ayak yere değdiği andan itibaren koşmaya başlanır. Koşarken fren ipleri çekilmeye devam edilir. Kanat arka tarafa yatınca koşma durdurulur ve kanat toplanmaya başlanır. İlk olarak fren ipleri karışmaması için kolondaki çıtçıtlı yerine takılır.

Yamaç paraşütünün nasıl yapıldığını doğru bir şekilde ve uzman eğitmenlerden öğrendiğinizde daha rahat uçuşlar gerçekleştirebilirsiniz. Böylece Abant’ın tadını daha iyi çıkarırsınız.

Konaklamanız esnasında size yardımcı olacak, Abant otel fiyatları ve restorantları için tıklayın.

 

Yakın Bölge Otelleri Tatil Fırsatları

Tatil Bölgeleri